Manipulare

Stirile, inainte de aparitia radioului sau a televizorului, se propagau lent, din gura in gura, dind timp omului sa se dumireasca, sa le adauge relaxat in memoria sa dinamica, sa le rumege, sa le curete de exagerari, deformari, de insinuari, eventual sa le transmita mai departe sau sa le pastreze pentru sine. Mass-media a schimbat insa aceasta deprindere a omului de a cerne prin filtru sau informatia, oferind-i-o pe tava in cantitati nemaiintilnite, imposibil de verificat, sub rezerva asa -zisei bunei-credinte (care, de multe ori, are in spate un interes sau prezinta partea socanta, negativa a evenimentului, ciinele muscat de om, de exemplu, nu omul muscat de ciine!). Avalansa de breaking news-uri, pe linga factorul lor emotional, adesea psihotic (generator de isterii colective!), scade farmecul de alta data al informatiei, transformind-o intr-un instrument de propaganda ( in miinile unor inivizi abjecti). Daca doi iti spun ca esti beat, isi dadea cu parerea Nicolae Iorga, du-te si te culca. Dar daca stii ca n-ai baut, inseamna ca ei sint beti”. Sau popa din sat!