Lista de task-uri

In fiecare an, inca din perioada liceului, mi-am facut un obicei pe care tind sa nu il mai consider atat de bun sau de util. Ba dimpotriva. Impreuna cu doua prietene apropiate in perioada liceului, si cu care nu ma mai vad astazi din simplul motiv ca una dintre ele a evoluat foarte diferit de mine, iar cealalta este undeva in Franta si a cam rupt relatiile cu tot ce insemna Romania, am dat nastere unei liste de task-uri pe care fiecare dintre noi o facea la inceputul fiecarui an nou si o citea - cel mai adesea – cu regret si dezamagire – la final de an. 

In fiecare an lista de task-uri continea cateva dintre marile noastre vise, sau poate vise mai mici, fie despre ceea ce doream sa ne cumparam, fie despre baieti pe care ne-am fi dorit pe atunci sa-i cucerim, arareori despre notele cu care vroiam sa terminam un an la o materie, si de cele mai multe ori despre dorinte secrete pe care nu reuseam niciodata sa le implinim. De aici si dezamagirea de la final de an, atunci cand deschideam listele si realizam ca nu am facut mare lucru din ceea ce ne propusesem desi anul nu fusese deloc lipsit de realizari, numai ca altfel de realizari, pe care pe atunci nu le apreciam la adevarata lor valoare. Tocmai de aceea spun astazi ca lista de task-uri de la inceput de an nu este neaparat un obicei bun, pentru ca adesea te poate face sa nu apreciezi lucrurile marunte dar atat de frumoase pe care le poti trai in fiecare zi, ci te pune mai degraba in fata dezamagirii de a nu fi dus la bun sfarsit (nici anul acesta!) lucrurile mari si uneori greu de atins pe care ni le fixam ca scopuri. De exemplu, in 2012 imi fixasem ca scop sa imi iau o masina noua, sport, si sa merg intr-o vacanta in Grecia, un obiectiv neindeplinit pentru ca in octombrie am aflat ca suntem pe cale sa devenim pentru a doua oara parinti. In 2013 am avut ca scop aceeasi masina, devenita acum si mai necesara, si am taiat vacanta, pentru ca avea sa vina pe lume cea mica. 

La final de an, scopul nu era indeplinit, insa aveam o fetita superba si sanatoasa si reusisem sa trecem printr-o situatie foarte dificila legata de sanatatea sotului meu. Sunt lucruri neasteptate, care nu depind de noi si pe care nu le trecem in nicio lista, dar care atunci cand se implinesc sunt cu atat mai importante si fac inutila si uneori ridicola orice lista prestabilita.