Niste simple ghicitori

Nu va e dor de vremurile in care parintii si bunicii va spuneau ghicitori? Mie mi-a fost asa de dor ca m-am hotarat sa caut pe net in speranta ca voi gasi asemenea ghicitori. Nu de alta dar spre rusinea mea, pur si simplu nu mai am prin casa cartile de odinioara din care ai mei imi citeau cand eram mic. Insa despre asta cu alta ocazie.
Revenind la ghicitori trebuie sa va spun ca am ramas surprins de cat de multe site-uri cu asemenea continut am gasit. Insa de departe, unul dintre cele mai frumoase si cele mai interesante este mamicamea.ro. Aici am descoperit ca traditiile nu au murit ba dimpotriva ele traiesc si prospera.
Nu stiu cine a venit cu ideea sa adune atat de multe ghicitori de toamna la un loc insa ideea mi s-a parut pur si simplu fascinanta avand in vedere ca autorul articolului le propune cititorilor un adevarat concurs pentru copii in care acestia sa primeasca un punct la fiecare raspuns corect, iar la final, un  premiu pentru toata munca lor.
Si adevarul este ca nu cunosc copil care sa nu se bucure atunci cand parintii ii propun o ghicitoare, chiar si aceia prinsi in mrejele calculatorului, asa cum este un nepot de-al meu care pur si simplu nu se poate desprinde din fata monitorului iar orele de culcare de seara si cele in care trebuie sa isi faca temele pentru scoala sunt un adevarat chin.
Oricum, va povesteam despre faptul ca am descoperit acest site ce ofera niste ghicitori superbe si atat de rare. Iata mai jos un astfel de exemplu:
Intr-o cusca multi catei,
Toti sunt albi si rotofei -
Mama-i pune la mujdei!
Eu sunt sigur ca nu vrei
Fripturica fara ei

Asta m-a amuzat rau de tot si sincer la prima vedere nu am stiu despre ce este vorba. Adica de unde multi catei intr-o cusca si mai mult, toti sunt albi si bine hraniti, rotofei. Ei dar stai...mujdei, pai nene asta schimba treaba, inseamna ca nu sunt catelusi ci altfel de catei...Iar cand am ajuns la friptura deja stiam raspunsul. Apoi intr-o vizita peste cateva zile, i-am spus si nepotelului meu aceeasi ghicitoare. Si ce s-a mai chinuit. Mai intai a crezut ca e vorba de niste catei chinuiti, pusi sa piseze usturoiul si rasplatiti cu friptura la sfarsit. Dar, nu, ca el nu vrea caini la masa...Hehe, a durat ceva dar s-a prins, cu putin ajutor.