Anvelope Michelin non-pneumatice, in linia intai a dotarilor masinii viitorului

Firma Michelin, renumita in lumea intreaga pentru unele dintre cele mai bune cauciucuri pentru toate sezoanele, si-a propus de ceva vreme sa isi uimeasca clientii cu un nou tip de anvelope, cele nonpneumatice, fara aer. Desi suna a SF, anvelopele de acest tip pot sa fie folosite in viitor in locul celor umflate cu aer, fiind mai bune si mai sigure decat restul modelelor actuale de pe piata. De obicei, anvelopele normale, inclusiv cele clasice de la Michelin, se umflau cu azot sau cu aer pentru a face fata deplasarii pe carosabil si pentru an nu provoca probleme soferilor la drum lung.

De curand, producatorul de anvelope a deschis si o unitate de productie pentru a scoate pe piata in timp record cele mai bune cauciuri fara aer. Deja exista si primul vehicul care are anvelope nonpneumatice, un tractor pentru tuns iarba, care are avantajul ca nu va avea de-a face niciodata cu pana de cauciuc. Anvelopele nonpneumatice merg foarte bine pe drumurile fara asfalt, acolo unde o pana de cauciuc poate aparea din senin si unde vitezele de rulare sunt modeste. Aceste anvelope moderne s-au folosit chiar si pentru incarcatoare frontale mici, performantele sunt apropiate de cele ale unor cauciucuri obisnuite, iar pretul nu este chiar asa de mare la achizitionare. Noutatea adusa de Michelin a fost observata prima data prin 2011 si la Bridgestone, care a venit cu o anvelopa non-pneumatica mai ecologica si foarte sigura, care se putea recicla, cu spite din cauciuc special, aranjate in asa fel incat sa permita rulajul normal al rotii pe orice tip de carosabil. Scaderea consumului de combustibil se numara printre avantajele acestor noi anvelope, frecarile dintre banda de rulare si asfalt sunt mai mici, aerodinamica rotii fiind perfecta.

Noile anvelope Michelin fara aer sunt simplu de montat, usor de schimbat, reactioneaza bine la rulaj pe distante mari si pot sa fie inlocuite fara probleme la orice service.