Cat de mult conteaza o presiune optima in anvelope si cum o obtinem?

De abia dupa ce ati cumparat anvelopele incepe misiunea cea mai grea. Intretinerea lor. De obicei, anvelopele de calitate elimina gazul şi umezeala din interior intrucat cauciucul de calitate din care sunt confectionate este un material foarte poros. Daca avem anvelope umflate cu aer comprimat, atunci lunar ele vor pierde cam 1 bar. In momentul in care alegem sa stabilizam presiunea anvelopelor ar fi de preferat cea cu azot si nu cea cu aer.

Diferentele sunt date de dimensiunea moleculei e azot, care este mai mare decat a celei de oxigen – azotul de pierde mai incet din anvelope decat aerul comprimat, de unde si valoarea corecta a presiunii pentru pana la 5 luni. Variatiile de temperatura actioneaza direct asupra presiunii, astfel ca vaporii de apa din aerul sub presiune duc la dilatarea cauciului la caldura, pe cand moleculele de azot nu reactioneaza aproape deloc la temperaturi mari. Avantajul major se cunoaste la rulaj, cauciucul venind in contact cu suprafata solului in proportia corecta. Tot vaporii de apa din aerul comprimat po duce la ruginirea jantei de interior, spre deosebire de azot, care impiedica aparatia ruginei. De preferat sa umflat toate cele patru anvelope cu azot, cu ajutorul unui echipament care ia azotul din aer, il purifica si apoi il introduce sub presiune in anvelope. Nivelul azotului din cauciucuri trebuie sa fie de peste 95% pentru a avea o eficienta crescuta si nu trebuie „indoit” cu aer comprimat sub nicio forma – ori aer comprimat, ori azot. Astfel, presiunea va avea valori corecte si se va mentine pana la urmatoarea data cand veti umfla cauciucurile.

Umflarea si presiunea corecta a cauciucurilor depinde si de calitatea acestora. De aceea, este recomandat sa cumparati anvelope de iarna, vara, all-season, comerciale, pentru 4X4, industriale de la anvelopejantealiaj.ro, cel mai aprovizionat si mai serios magazin online de anvelope si jante de la cei mai mari producatori din lume, adaptate tuturor tipurilor de autovehicule.